Telenet

Telenet reviews, ervaringen van kabel-internet abonnees van Telenet geven hun mening over de Telenet diensten.

De bezoekers van ADSL & Breedband hebben in totaal al 116 Telenet reviews achtergelaten. In de meeste gevallen gaat het alleen over de internetabonnementen die Telenet aanbiedt. Dit geeft u dus een goed beeld mocht u wellicht internet via Telenet willen gaan gebruiken.

Alle Telenet ervaringen tezamen zorgen voor een cijfer van 5.2. Herkent u zich niet in dit cijfer als Telenet abonnee? Laat dan van u horen en schrijf een beoordeling over Telenet op deze site.

September 2017

10
 
Niet de goedkoopste, maar beste technologie en kwaliteit. 
Review in Gent van Nick geschreven op 7 september 2017

Januari 2017

1
 
op zaterdag om 7h20 verschillende speedtests. Resultaat soms maar 6,7 Mb download ipv de beloofde 100. Maar wel abonnement opslagen met meer dan 1%. Dieven bij telenet 
Review in Zandhoven van telenetisrommel geschreven op 21 januari 2017
3
 
Nog geen week geleden overgestapt van een Telenet Goldshake (ja ja, da's al een gouwe ouwe) naar een Whop. Dus van (theoretische) 30 Mbps naar een (theoretische) 100Mbps. Ik schrijf er (theoretische) bij omdat ik ook wel weet dat Sinterklaas niet in het land van belofte woont, hij zit gewoon op zijn lui gat in Spanje. Nu ik dat "supersnelle" internet in huis heb, zouden de pagina's rond mijn oren moeten flitsen. Helaas speculaas (Sinterklaas, weet je wel) is dit NIET het geval. Wanneer ik een meeting doe via deze site, kom ik op een schamele 44.23Mbps uit. Via Ookla is het iets beter met 63.98Mbps en via de heiligverklaarde speedtest.telenet.be een 78.68Mbps. Hoe 'dichter bij de bron' (lees met enige ironie) hoe hoger de snelheid, maar toch: 78.68Mbps is een heel eind van de beloofde 100. Ter info, bij mijn Goldshake van 30Mbps, had ik altijd, via verschillende speedtestsites, resultaten van boven de 27.50Mbps. Als ik dit nu verhoudingsgewijs vergelijk, had ik op mijn Goldshake een verlies van om en bij 7.5% en bij m'n nieuwe Whop 21.32%. Dus toch maar de Telenet helpdesk gebeld. Oordeel: "U heeft verlies op uw kabels meneer." Dezelfde kabels (cat.5) die vroeger amper signaalverlies hadden, kosten me nu een vijfde van mijn signaal, volgens de telenet-dame aan de andere kant van de lijn. Haar eigen meting op mijn IP# toonde een even slecht resultaat. (Anekdote: Ze ging mij een rare en moeilijke vraag stellen: Wat is mijn IP#. Enige verbazing dat ik het haar al doorgaf nog voor ze haar zin kon afmaken. Moeten ze nog leren bij telenet; geen vooroordelen hebben. Soit.) Op mijn vraag of ik nu ook 21% minder mag betalen op mijn Whop-rekening werd laconiek gereageerd dat zij dan bij haar thuis ook direct zou gaan beginnen meten. Nu heb ik er geen ene reet aan wat voor internet zij bij haar thuis heeft liggen, dat boeit me geen (tele)meter, maar de ironie van mijn vraag leek ze niet te kunnen vatten. Daar sta je dan. De beloofde 100 op 100 in MIJN telenet zien staan, maar ondermaats geleverd krijgen. Als iemand nog wat riet heeft staan? Ik heb hier nog een kluitje... 
Review in Kortenaken van Nein Danke geschreven op 10 januari 2017
1
 
Telenet geeft simpelweg niet wat ze beloven, als ik betaal voor 200 Mbps en ik krijg 16 Mbps (op een goede dag) + gemiddeld 10 storingen per week dan klopt er iets niet. Mijn pc is zelf samengesteld van hoge kwaliteitsonderdelen en ik heb een rechtstreekse kabel naar de modem. Kortom: Telenet zijn een stel oplichters. 
Review in Brecht van Klaas geschreven op 6 januari 2017

December 2016

1
 
Ik ben al een jaar bij telenet. Mijn maandelijks bedrag dat ik moet aflossen voor maar 2 personen in huis is 160euro. Een goede klant dus. Nu kreeg ik een factuur van 211 en zag ik dat sinds oik overgeschakeld ben van Whoppa naar WIGO ik met de vaste lijn naar het buiten land bel. Al 4maanden dus 55euro. Dat door de fout van een onbekwaam medewerker van de shop@! Deze had me de foutieve informatie doorgegeven waardoor ik gewoon bleef bellen naar het buitenland. Ik vertrouwde Telenet naar had dat beter niet gedaan!!!! Toen ik vroeg om dat te crediteren wouden ze enkel maar 15euro crediteten. (De laatste 2 maanden). Echte dieven. Zogezegd een goede service, ja voor hun eigen zolang ze maar kunnen stelen. Dan heb je vertrouwen en keek ik men facturen niet na maar noooooit vertrouwen hebben in zo een dieven die onbekwamen medewerkers heeft!!!! 
Review in Hasselt van Zeer ontevreden klant geschreven op 17 december 2016
5
 
downloadsnelheid 17,71Mbps ipv de beloofde 200 (internet Fiber 200) uploadsnelheid 10,5 Mbps ipv 20. Gene vette met Telenet. Ik betaal dit dus te duur. 
Review in Leke van Paulette geschreven op 14 december 2016

Oktober 2016

4
 
Sinds een maand laden internetpagina's traag, duurt tot 30s om bv. deredactie.be volledig te laden. Soms ook problemen met streaming sinds een maand (wegvallen signaal). Dit is mel alle browsers het geval, op twee verschillende computers én met de kabel rechtstreeks geplugd in de telenet modem. We hebben Whoppa. Er lijkt niets mis met de testen (A+ grading: latency, packet loss, ping). Snelheid aanvaardbaar zeker: betalen voor 200 Mbit/s en iets minder dan 100 Mbit/s ontvangen? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? 
Review in Scherpenheuvel van Mickey geschreven op 16 oktober 2016

September 2016

6
 
Juist speedtest gedaan over Wifi op 4 meter van Airport Extream router, 191.29Mbps upload en 22.79Mbps down met ping Latency 17ms Geen slecht resultaat dus en zeker niet over Wifi! Echter toch volledig overgestapt naar Proxymus, snelheid OK 10/10, klantvriendelijkheid 0/10!  
Review in Tongeren van Bleyweert geschreven op 25 september 2016

Augustus 2016

2
 
telenet is de laatste tijd zeer traag!!!!!! 
Review in Knokke-Heist van patbeat geschreven op 26 augustus 2016
7
 
Zeer wisselvallig betreffende de snelheid.  
Review in Dilbeek van Pim geschreven op 19 augustus 2016
2
 
Twee weken geleden was ik gecharmeerd door het WIGO business aanbod van Telenet. De installateur installeerde alles netjes, en we hadden een prima snelheid van 230 Mbps. Na enkele dagen later viel dit terug naar 200 Mbps. Bij het WIGO abonnement was ook voorzien dat er een eigen domeinnaam kon gehost worden. Dus transfereerde ik mijn domeinnaam naar Telenet. Onze professionele website kon niet correct geplaatst worden op te Telenet server, door de beperkte mogelijkheden die ze voor kleine handelszaken bieden. Dus vroeg ik Telenet om mijn website opnieuw vrij te geven, daar wacht ik nu al twee dagen op.(hij is offline) Ook was er een fout op de eerste factuur en rekende ze me 30 euro teveel aan voor een decoder die reeds in het WIGO abonnement vervat zit. Veel beloven dus,maar weinig geven. 
Review in Neeroeteren van Veel beloven, ,maar weinig geven. geschreven op 18 augustus 2016
1
 
Schandalig dat wij betalen voor snel internet en dat we zeer traag internet krijgen. 
Review in Tienen van piepster geschreven op 11 augustus 2016

Juli 2016

4
 
Op twee jaar tijd de derde digibox die kapot is. Bij de vorige onderbrak de tv om de paar minuten. met tv naar hersteldienst. Niks aan de hand. Digibox is terug kapot. De deze neemt programma's op. Afspelen is onmogelijk. Om de paar seconden wordt het programma onderbroken. Stopt speelt even verder. Stop terug. TELENET een mail gestuurd. Nemen via telefoon met mij contact op. Gaan terug bellen. Bellen niet terug. Vandaag terug Telenet gebeld. Probleem nogmaals uitgelegd. Even wachten. Ik wordt doorverbonden. Verbinding valt weg. Niks meer te horen. SERVICE bij Telenet is een holle doos. Zij zijn niet begaan met hun klanten. Zelf terug bellen doen ze niet. Indien volgende week geen oplossing stap ik over naar Proximus. Gaan jullie dit maar na. Alle gesprekken worden toch op band vastgelegd. ik raad niemand Telenet aan.  
Review in Bornem van Herman Verspecht geschreven op 29 juli 2016
4
 
Op enkele weken tijd : 1 dag vijf uur geen internet, vaste telefoonlijn, kabel-tv. 1 dag een drietal uur weeral niets. Regelmatig zeer trage internetverbinding, minder dan 10Mbs. En dat in 2016, Zorg voor goede apparatuur en bekwame techniekers!!! 
Review in Zandhoven van telenetprutsers geschreven op 9 juli 2016
2
 
Niet slecht voor Telenet! betalen voor 200 mbs en amper boven 40 geraken! 
Review in Hove van Duki geschreven op 8 juli 2016
1
 
Sedert begin juni al problemen met tv ontvangst van telenet. Sinds vrijdag 24 juni geen internet meer. Klantdienst verschillende malen proberen te bellen en op 25 juni toch binnen geraakt. Ze gingen terug bellen....... ik wacht nog steeds. Maandag 27 juni herstelling op straat uitgevoerd en terug internet. Woensdag 29 juni terug een herstelploeg om op dezelfde plaats terug in de grond te woelen. Vrijdag 30 juni: geen internet meer en belabberde tv ontvangst. Weer klantendienst gebeld die in namiddag een technieker sturen. Deze kan niets komen doen want na testen van Telenet blijkt er water in de buitenbekabeling te zitten. Ze kunnen geen idee geven wanneer ze de herstelling kunnen uitvoeren.Bij telenet zijn ze alleen maar heel vlug wanneer er een factuur verstuurd wordt. Telenet service : BELABBERD!!!!! 
Review in Beveren-Waas van hdv geschreven op 3 juli 2016

Juni 2016

10
 
Aan alle mensen die klagen over hun snelheid bij telenet. als je uw hardware niet afstelt op die hoge snelheden ga je ze ook niet behalen. of je hebt een instelling probleem. ik behaal zelfs draadloos 192Mbps download en 24Mbps upload. dat zijn dus de theoretisch behaalbare resultaten. THX TELENET..... IK BEN ZEER TEVREDEN 
Review in Zomergem van mc geschreven op 26 juni 2016
10
 
Rotselaar heikant perfect mét TELENET. 
Review in Rotselaar van astraboy geschreven op 25 juni 2016
10
 
Heb juist nog eens de speedtest gedaan en kwam op een download van 96.14 en upload van 9.67 met een whop abonnement. Vroeger ADSL met regelmatig problemen nu al jaren Telenet en nog altijd zeer tevreden. 
Review in Zoersel van Jan geschreven op 20 juni 2016
4
 
Véél te duur voor wat het maar is. Kortingen enkel voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten niets, enkel maar betalen. Vanaf het moment dat er een andere provider ook kabel-internet aanbiedt ben ik weg en ik kom nooit meer terug, net zoals bij Electrabel.  
Review in Kapellen van Worf geschreven op 11 juni 2016
1
 
Zeer slechte verbinding, we krijgen niet eens 10% van wat ons is voorgesteld.... Helpdesk doet lastig en is onvriendelijk. 10mbit van de beloofde 100mbit is wel erg weinig... upload is wel zoals voorgesteld... maar dat helpt niet echt 
Review in Huldenberg van Fred geschreven op 8 juni 2016
1
 
Bijzonder slechte service/verbinding (via netwerkkabel) voor het abonnement wat je er voor betaald.....Telenet...... Nooit doen... er zijn al verschillende monteurs langs gekomen en het probleem blijft... probleem zit niet in PC of aansluiting in het huis. Het modem kan amper synchroon blijven met het netwerk van Telenet. 
Review in Loonbeek van Jaap geschreven op 8 juni 2016
10
 
Telenet-team, jullie zijn subliem! Reeds sinds het prille begin van jullie diensten, ben ik tot heden met genoegen klant bij jullie gebleven. Hiernavolgend de reden(en) van mijn tevredenheid: Mijn telefonische contactname met jullie bediende verliep altijd gedistingeerd, dynamisch competent en synergetisch. Ook de technici, door jullie gedistilleerd en intern en extern voor jullie werkende, doen dit gepassioneerd en gedisciplineerd. Er huist bij Telenet een warme atmosfeer en dat is zo ook door ons als cliënt aangenaam voelbaar. Telenet-ondernemers doen, mijn inziens, een goede selectie. Jullie coachen jullie personeel goed, waardoor voor mij Telenet als de meest kwalitatieve en mensvriendelijke operator/netwerk de hoogste onderscheiding verdient!-hondje- Yoeka Ann Loffens 
Review in De Haan van Yoeka Ann geschreven op 8 juni 2016

Mei 2016

1
 
Abonnement WHOOPA; FIBERNET 200: Download?? 200mbps?? Voldoet niet aan het voorgestelde contract. Met moeite 20mbps... Wij betalen dus 10 X te veel. 
Review in Nevele van gebruiker geschreven op 26 mei 2016
2
 
Hoi, Als je verschrikkelijk veel wilt betalen moet je bij telenet zijn. Wat krijg je er voor in de plaats? Een hoop problemen en regelmatig storingen, bovendien is de klantendienst uitermate slecht, onprofessioneel en de medewerkers zijn alles behalve vriendelijk, ze komen arrogant over. Als je waar krijgt voor je geld hoor je mij niet klagen. 
Review in Aarschot van Jonas geschreven op 7 mei 2016