Scarlet

Onze Scarlet reviews zijn betrouwbare beoordelingen en ervaringen van Scarlet abonees in België.

De beoordelingen over ADSL en internet via Scarlet bestaan bij ADSL & Breedband uit 92 betrouwbare reviews. Deze reviews zijn geplaatst door (ex-) Scarlet abonnees en geplaatst bij de woonplaats waar ze de Scarlet diensten afnemen.

Onze Scarlet reviews geven Scarlet het cijfer 5.4. Niet mee eens? Laat dan uw eigen review over Scarlet achter, want alle hulp is welkom om twijfelende internetters een goed en betrouwbaar beeld te geven van Scarlet.

Oktober 2017

1
 
Raar: 3 x speedtest uitgevoerd met 50, 78 en 148 Mbps downloadsnelheid gemeten...en mijn internetabonnement belooft max 50 Mbps. Hoe kan dat?  
Review in Ledeberg van Eric geschreven op 4 oktober 2017
6
 
Nooit meer Scarlet Internet valt regelmatig uit en modem start minstens 5x per dag uit zichzelf terug op. Helpdesk geeft als antwoord: reset Uw modem eens dan zal het probleem wel opgelost zijn. Maar het probleem is dat de modem zich meerdere malen per dag zelf reset en ons dus zonder internet zet!!!! Heb opzeg gedaan, doch zelfs die is nog niet uitgevoerd op de gevraagde stopzettingsdag. Wacht dus nog steeds dat zij hem afsluiten!!! 
Review in Lint van Lou geschreven op 1 oktober 2017

September 2017

9
 
Verbinding viel regelmatig uit.Goed contact met Scarlet:na 1 dag reeds technieker van Proximus en van Scarlet.Modem vernieuwd en nu ook sneller internet.Goede service! 
Review in Aalter van Fremar geschreven op 12 september 2017

Juni 2017

1
 
Scarlet is echt met voorsprong de allerslechtste internet provider in België. Overgeschakeld van proximus wegens hun lagere tarieven en hun tv + internet pack. Nog nooit zo veel spijt gehad van deze beslissing. Hun internet is precies van het sovjet-era. Zeer zwak signaal (zelfs als je naar een andere kamer gaat), hun downloadsnelheid wordt bijlange na niet gehaald en hun downloadlimiet die normaal gezien groot zou moeten zijn is dit helemaal niet. Sinds we een jaar geleden zijn aangesloten hebben we al 6 keer moeten bellen omdat plotseling ons tv signaal wegviel. indien je dan belt met de klantenservice kom je terecht bij hollanders, nou niets op tegen in principe, alleen doen ze geen klote om je te helpen. buiten heel jouw verbinding eens aan en uit te zetten. Ik snap waarom mensen kiezen voor scarlet, ze willen een beetje besparen op de factuur, maar indien je langer wil leven doe het dan alleszins niet. Wij veranderen deze zomer zowizo want het is werkelijk schandalig. 
Review in Bornem van Nooit meer geschreven op 22 juni 2017
3
 
ADSL + telefoon, niks anders - via telefoonlijn - Provider Scarlet - in theorie upL 19 Mb/s - Praktijk 3.52 Mb/ s upL - uiteraard veel te weinig, triestig resultaat. Werd overgenomen door Belgacom - interne concorrentie ?  
Review in Kessel-Lo van Toeppes geschreven op 21 juni 2017

April 2017

8
 
Ik ben zeer tevreden over Scarlet doch jammer dat je zo weinig tegelijk kan opnemen met de decoder. Internet snelheid is zeer goed . 
Review in Wondelgem van Fuutje1963 geschreven op 28 april 2017

Februari 2017

9
 
Van Telenet overgeschakeld naar Scarlet. Raar genoeg: sneller internet, heel goeie service, hogere downloadlimiet en veeeeel goedkoper. Een heel tevreden klant ! BTW: Was ook tevreden van Telenet, maar soms onderbrekingen en veel duurder. 
Review in De Haan van Don Giovanni geschreven op 27 februari 2017
1
 
internet snelheid van scarler is trager dan dial-up 
Review in Borgerhout van scarlet sucks geschreven op 7 februari 2017

Januari 2017

2
 
het is langzaam en aventoe wat stil 
Review in Alken van singh geschreven op 23 januari 2017
9
 
Reeds 8 jaar klant bij Scarlet. Met de toen nog ADSL verbinding. Traag (=wat is traag? - Voor wat ik het internet nodig heb, meer dan snel genoeg). Maarja, kinderen worden groot en dan is het internet plots te traag. Soit, overgeschakeld naar het VDSL pakket van Scarlet EN DIT HAD IK AL LANG MOETEN DOEN! De beloofd snelheden worden ruim gehaald. De vriendelijkheid van de "service" kan soms beter. Er zijn er super vriendelijk en jammergenoeg ook totaal onvriendelijk. (Alleen jammer van het lange wachten tot je aan de beurt bent). Vorige week donderdag avond een probleem. Geen verbinding meer. De vrijdag ochtend getelefoneerd ... vriendelijk gesprek gehad ... 2u later was het euvel opgelost. En voor de zekerheid werd mij gevraagd of ik ermee akkoord ging dat op zaterdag toch nog eens een technieker van Proximus kon langskomen om er zeker van te zijn dat er zich in de toekomst (liefst) geen problemen meer zouden voordoen. Awel: dank u Scarlet. 
Review in Oostrozebeke van CV geschreven op 22 januari 2017

December 2016

8
 
Na enkele probleempjes met de initiele instalatie(vingerwijzen tussen belgacom en scarlet) ben ik een zeer tevreden klant geworden. Ik ben tijdens de installatie problemen vriendelijk geholpen, het heeft meer dan een week geduurd, maar het waren dan ook de feestdagen. Ik haal nu een hogere snelheid dan het telenetabo dat ik had, het is een pak goedkoper +-30€ en op de modem zit tegenwoordig een 5GHz band hetgeen kan helpen bij storingen in het draadloos signaal in "drukke" appartementsgebouwen. Dus Scarlet doe zo verder. 
Review in Beverst van maestripieritimo geschreven op 28 december 2016

November 2016

3
 
geachte, Ik ben al meer dan 10 jaar klant van Scarlet en heb problemen met mijn internet. Ik heb heel slechte internet vanaf dat er 2 mensen opzitten en al zeker in mijn kamer ik zet een stap van mijn kamerdeur en mijn internet is al verdwenen. Ik heb een klacht ingediend en ze hebben mijn modem vanop afstand gereset maar het is alleen maar erger geworden. mvg, scarlet-74 
Review in Oostende van scarlet-74 geschreven op 27 november 2016
6
 
de douwnloudsnelheid gaat rapper met kabel maar de snelheid zou toch een stuk hoger mogen dan 40mbits per seconde de uploudt is maar iets van een 2.4mb per seconde dat is wel een beetje traag via telefoonlijn 
Review in Roeselare van catscend4574 geschreven op 13 november 2016

Augustus 2016

1
 
Te veel problemen met Scarlet haal nog niet de helft van de beloofde snelheid en als kers op de taart download naar 300 gb per maand dan bijbetalen Bey bey scarlet het is genoeg geweest 
Review in Koersel van erikske geschreven op 28 augustus 2016
7
 
ik heb breedband van 100 mb download en 20 mb upload maar er wordt beperkt door scarlet naar 50/4.!! 
Review in Antwerpen van test geschreven op 3 augustus 2016

Juli 2016

1
 
Scarlet kan de beloofde speedtest nooit halen (12Mbps), amper 1,15Mbps. Technieker van proximus thuis gehad welke alles heeft gecontroleerd en deze lage snelheid heeft bevestigd. Scarlet verkoopt up-en downloadsnelheden welke ze in realiteit nooit kunnen halen.  
Review in Neerpelt van Tony geschreven op 17 juli 2016
9
 
Ik ben al bijna 2 jaar klant bij scarlet. Voorheen was dit telenet, maar deze voerde te dikwijls prijsverhogingen door. Bij Scarlet krijg je een deftige internetverbinding en digitale TV. Onlangs had ik wat problemen en na een dag of 4 kreeg ik telefoon van de klantendienst van Scarlet met de vraag of ik problemen ondervond met het internet, en binnen de 3 dagen zijn er 2 techniekers langs geweest om alles op te lossen. Super service zou ik zo zeggen! Ik heb hiervoor zelf niets moeten ondernemen! (buiten 2 maal ervoor zorgen dat de techniekers in huis konden werken) Ik raad het zeker aan! 
Review in Lochristi van Kris geschreven op 11 juli 2016

Mei 2016

1
 
Nooit meer scarlet nemen. heb ge klaagt over de snelheid, krijg gewoon geen response ? Dit noemen ze dan service geven. Heb nog 4 maanden te gaan dan zeg ik onmiddellijk mijn Abbo op want kan bijna niet eens een youtube filmpje zonder pauze kijken. en 25€ p/m betalen, belgacom doet 27.5€ p/m en belooft letterlijk 30Mbps ik hal momenteel net geen 4Mbps terwijl er 12Mbps belooft werd. dit is 1/3 van belofte. belachelijk echt belachelijk 
Review in Bilzen van marco geschreven op 15 mei 2016
9
 
Al een 5-tal jaren een erg tevreden klant van Scarlet. Scarlet heeft een super prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb ook een enorme stabiele TV - Internet & Telefoon netwerk. De snelheid van het internet is ook erg goed. De online portal (myScarlet) is ook erg overzichtelijk en handig om te gebruiken. Ik ben ook eigenlijk wel redelijk tevreden over de Scarlet klantendienst. Binnen een aantal werkdagen heb ik meestal wel antwoord op mijn vragen die ik per mail stel. Telefonische support is naar mijn mening ook erg goed. Het enige minpunt wat ik kan verzinnen, is dat Scarlet met zogenaamde profielen werkt. Heb je een snelle verbinding dan heb je ook een hoog profiel. Hoe hoger het profiel hoe meer streams je decoder kan ontvangen; wat betekent dat je bijvoorbeeld 2 programma's tegelijk kan opnmen en een ander programma kan bekijken. Heb je een lager profiel dan betekent dit dat je minder streams aankan. 
Review in Mechelen-aan-de-Maas van Eric geschreven op 12 mei 2016
8
 
Scarlet, reeds enkele jaren klant. Klantendienst inderdaad niet de beste (bijv. doorverbinding van vast toestel naar eigen gsm-nr - soort van twinning voor de kenners ;-) - meerder malen gevraagd om stil te leggen, maar uiteindelijk zelf moeten uitvoeren), maar gelukkig niet vaak nodig. Uploadsnelheden lagen lang rond de 250-300 kB per seconde, maar recentelijk (begin mei 2016) verhoogd naar 450 kB per seconde (wat ik toch wel zeer positief vind). Download via kabel rond de 20-27 Mbits/s (wat voor € 40 de maand niet slecht is. Soms wel eens internet-uitval (ISR - Sagem f@st 3464 herstarten). Deze box wordt ook wel redelijk warm, maar hij kan 't al 3-4 jaar aan, dus ik maak me geen zorgen. 
Review in Meulebeke van Franksr geschreven op 7 mei 2016

April 2016

9
 
Na laatste prijsverhoging van telenet was ik er wel klaar mee... bijna 90 eur per maand . internetsnelheid werd niet gehaald hier... wel betalen! Kortom ik heb de overstap gewaagd, en nu al een maand een tevreden gebruiker van scarlet. (proximus dochter met identieke hardware!) installatie verliep vlekkeloos, extra harddiskrecorder op slaapkamer, overal in huis stabiel en snel wifi netwerk, en dat voor de helft van de prijs. nadelen..: geen NPO 1,2,3 in HD, (nederbelg) en iets minder basis aanbod dan concurrent. Laat je niet afschrikken door negatieve reviews hier, stabiel internet, snel genoeg voor de gem. gebruiker, TV aanbod, in basis voor mij voldoende, netflix kijken in HD, vaste telefoonlijn prima, kortom, als je niet de hoofdprijs wil betalen, welkom bij scarlet! (buurvrouw was ook van provider gewisseld: scarlet ID ) 
Review in Neerharen van bob geschreven op 20 april 2016

Maart 2016

10
 
Al 7 jaar scarlet en zelden probleem bij probleem dadelijk opgelost veel beter dan telenet. 
Review in Neeroeteren van stef geschreven op 5 maart 2016

Februari 2016

5
 
Hoe je het draait of keert men vraagt hoe zwaar je internet is en dan zeggen ze heel zwaar maar uiteindelijk heb ik niet gekregen wat ik moet hebben en dit volgens de uitgevoerde test die was heel laag/traag voor de upload van Scarlet ze beloven en beloven maar we zien vaak geen goed resultaat. 
Review in Langemark van Veerle geschreven op 25 februari 2016
9
 
Na de nieuwe prijsverhoging van Telenet in januari sinds een maandje overgeschakeld van Telenet naar Scarlet Trio. Omschakeling zelf is perfect verlopen. Op een half uurtje was alles geïnstalleerd en vast nummer overgezet. Downloadsnelheid is wel minder dan bij Telenet maar in de praktijk merk je daar niks van. TV kijken, Netflix, downloaden gaat allemaal prima. Ook heel stabiel, ik heb nog niets moeten herstarten of uitval gehad. Ik ben een super tevreden gebruiker en bespaar nu 350 euro per jaar. 
Review in Houthalen-Helchteren van Bolleke geschreven op 19 februari 2016
3
 
Op 25/01/16 pack scarlet Trio besteld. Er zou een technieker alles komen installeren op 05/02/16. Op 04/02/16 telefonisch verwittigd door de technische dienst dat hun afspraak niet kon plaatsvinden omdat mijn dossier bij Proximus, die instaat voor de vaste lijn , niet in orde zou zijn. Wat er scheelde wist men mij niet te vertellen, wanneer er een nieuwe afspraak kon vastgelegd worden wist men evenmin. Heb onmiddellijk het modelformulier voor herroeping van de bestelde diensten overgemaakt. Ik denk dat "beter koop" niet altijd "beste koop" is, ik blijf bij mijn huidige operator (telenet). 
Review in Ninove van Tanbella geschreven op 5 februari 2016