Proximus

Check deze tientallen Proximus reviews, betrouwbare ervaringen en beoordelingen van trouwe Proximus ADSL gebruikers.

We hebben in de afgelopen maanden veel ervaringen over Proximus mogen ontvangen. In totaal stuurden er 166 consumenten een review in over Proximus internet. Het gemiddelde cijfer voor internet via Proximus is momenteel een 3.9.

Ook uw beoordeling over Proximus is welkom. Surft u naar uw eigen woonplaats op de ADSL & Breedband site en laat uw beoordeling achter, zo helpt u anderen een afgewogen keuze te maken. De ervaringen van Belgacom zijn ook in dit overzicht opgenomen. Voorheen werd vast internet via Belgacom aangeboden, alle vaste en mobiele abonnementen vallen nu onder de merknaam Proximus.

Augustus 2017

1
 
erbarmelijk... Vanaf het begin van mijn installatie is het verkeerd gelopen. Dit vooral aan de incompetente werknemers bij de klantendienst. Het internet is continu verstoord & de wifi modem is van slechte kwaliteit. Ook na 1 factuur te laat te betalen komen ze af met een "administratieve kost" van 15€... da's 1/4 vd prijs van m'n abonnement. Dan de gsm verbinding in Drongen is UITERST SLECHT! Dit ligt deels aan een groep genaamd "beperk de straling" maar met Orange heb ik toch bereik op 4G, bij proximus had ik zelfs geen EDGE verbinding met tijden. Maar het ergste blijft vooral de klantendienst & de prijs. SCHANDALIG! Mij zien ze nooit meer, 30 augustus 2017 verander ik van provider. 
Review in Drongen van Von_Cedo geschreven op 23 augustus 2017

Juni 2017

2
 
Proximus Abo. Surfsnelheid is vreselijk traag, zelfs met een UTP kabel in de computer.  
Review in Mortsel van Mortsel Surfer geschreven op 13 juni 2017

Mei 2017

4
 
Zeer lage snelheid met ADSL lijn, 1,75 Down Speed 0,34 Upload Speed En daarvoor betaal je wel een volwaardig abonnement 
Review in Moorslede van Ive geschreven op 16 mei 2017
1
 
beschaamend traag 
Review in Oeudeghien van dan geschreven op 15 mei 2017

Maart 2017

1
 
Een goede tip bij Proximus: check elke maand je openstaande bedrag en betaal tijdig. Zo niet wordt je lijn onverbiddelijk afgesloten en betaal je een administratiekost (€15) en een reactiveringskost (€30) om terug te kunnen bellen. Zelfs al gaat het om een bedrag dat lager ligt dan €10 ! Hou verder ook de 'bundels' (vb. Travel world for Business) in de gaten die zonder aankondiging activeren, zogezegd om surfen in het buitenland goedkoper te maken. Hou er wel rekening mee dat deze bundel vanaf dan elke maand op je factuur staat ook al maak je er geen gebruik van. Ik stapte eind vorige maand over dus tot nooit meer Proximus !  
Review in Sint-Niklaas van Onze missie : in zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk cashen ! geschreven op 6 maart 2017

Februari 2017

9
 
Proximus klant, weinig tot geen problemen met provider. Mijn wireless snelheid is goed 33mb down 10mb up zeer tevreden met Proximus. 
Review in Aalter van Brian geschreven op 26 februari 2017
2
 
Proximus kent geen samenwerking in de onderlinge interne diensten. Maakt vele fouten hierdoor en wil deze niet erkennen. Bij problemen zeer weinig effort om deze op te lossen. Klantendienst en werking Proximus tv wekt zeer veel frustratie en machteloosheid op. Onbeschoft tijdens telefonisch contact. Geen aanrader! Wegblijven! 
Review in Kleine-Brogel van Rede geschreven op 24 februari 2017
6
 
Niet denderend als resultaat 
Review in Leest van BOOM geschreven op 20 februari 2017

Januari 2017

4
 
Al jarenlang klant bij Proximus voorheen Belgacom. Alles gaat vlot en zonder enige reden zakt alles onderuit. Herhaaldelijke telefoons naar de helpdesk waar een vriendelijke medewerker alles voor de zoveelste keer nakijkt, technische snufjes uithaalt met de modem, enz. enz. Techniekers komen langs, alles lijkt opgelost,.. tijdje nadien geen vlotte betrouwbare verbinding. Vooral lastig en energievretend,... zeker met een zaak. M'n PC draait op de 4G van de smartphone razendsnel en betrouwbaar. Kortelings komt de man van telenet,... ik heb het gehad met proximus internet. 
Review in Eernegem van Chris geschreven op 7 januari 2017

November 2016

4
 
Providers promoten hun snel internet en gebruikers "trappen" in die valkuil om zich te laten overhalen in hun keuze. Wij zijn al jaren trouwe klant bij Proximus doch, ondanks recent nieuw geïnstalleerde modem, is het probleem alleen maar erger geworden. Zowel onze zoon met spelcomputer XBOX (gamen zelf traag + downloaden nieuw spellen duur enkele tot 20 u !!!) als onze internetconnectie zelf (constant uitvallen Livestream radio beluisteren over internet, uitvallen WiFi-connectie printers en traag internet) ondervinden dagelijks prolblemen door trage verbindingssnelheid.  
Review in Antwerpen van NFA geschreven op 11 november 2016

Oktober 2016

2
 
Aangezien ettelijke telefoons en klachten naar Proximus blijkbaar niets uithalen willen we jullie even verwittigen over de erbarmelijke klantenservice van deze internetprovider. Vorig jaar werd ons een maandelijkse ‘trouwe klanten’ korting toegekend, die enkele maanden later (wanneer we dus nog trouwere klanten zijn!) plots wordt afgeschaft. Als we dit een tijd later opmerken en vragen om de korting opnieuw te krijgen, alsook om het verschil terug te storten, krijgen we de belofte dat we terug gecontacteerd worden. Enkele weken later is het nog steeds volledige radiostilte vanwege Proximus. Hoe trouwer de klant, hoe slechter de service dus blijkbaar… Wanneer we plannen om te verhuizen en bij voorbaat (een maand op voorhand!) heel uitdrukkelijk uitleggen dat de nodige aansluitingen vanaf de straat nog niet aanwezig zijn, wordt ons verzekerd dat de juiste technieker wordt gestuurd om de aansluiting te maken. Gelukkig maar, denken we, en we plannen de verhuis de dag nadat Proximus het internet belooft te komen installeren. Alweer krijgen we een koude douche. Als de technicus ter plaatse komt (een zeer vriendelijke jonge man trouwens), blijkt dat Proximus ervan uitgegaan was dat we eigenlijk gewoon niet wisten of er een aansluiting was (we zullen wel niet slim genoeg zijn om een kabel uit de muur te zien komen zeker?). Gevolg: volgens de technicus moeten we twee weken (!!!) wachten tot ze de stoep komen openleggen om een kabel te trekken. Niet alleen is dit in deze digitale tijden voor ongeveer iedereen onacceptabel, wij werken ook nog eens allebei van thuis uit en zijn hierdoor dus feitelijk technisch werkloos. Gaat Proximus ons loon betalen gedurende deze twee weken…? We hopen dat alle toekomstige klanten na dit bericht twee keer nadenken vooraleer ze klant worden bij Proximus. Of je kan ook altijd halftijds gaan werken om aan de telefoon te gaan hangen bij de klachtendienst natuurlijk… Vriendelijke groeten vanuit een openbare hotspot... 
Review in Sint-Pieters-Leeuw van WHMN geschreven op 5 oktober 2016

September 2016

1
 
zeer trage Upload (0.38Mbps) en uitvallende internetverbinding 
Review in Putte van dv geschreven op 23 september 2016

Augustus 2016

1
 
zeer ontevreden, proximus verlaagt zijn snelheid tot +/- 2 Mbps, internetbankieren niet meer mogelijk. 
Review in Wenduine van zanzibar geschreven op 21 augustus 2016

Juli 2016

1
 
Wij betalen te veel voor 1.56 mdps snelheid wij willen 10000 mdps. en we willen internet verkeer en data verminderd en kijken op netwerkband ook niet goed. 
Review in Avekapelle van david geschreven op 6 juli 2016

Juni 2016

10
 
Zeer snel...Veel beter dan Telenet... zelfs gratis een nieuwe lijn geplaatst! Zeer tevreden 
Review in Leuven van Zeer goed... geschreven op 8 juni 2016

Mei 2016

1
 
Snelheid bij proximus is hopeloos. 36 Mbps via kabel, 3.6 Mbps over wifi (gemeten met gsm langs de modem, alle andere wifi apparaten uit). Terwijl er 70 Mbps beloofd wordt. Bij vrienden met fiber200 van telenet 191 Mbps over wifi! Het abbonnement is duurder maar ook wel 53 keer zo snel als proximus! 
Review in Hamont van blender geschreven op 29 mei 2016
7
 
Vandaag een upgrade en herstelling gekregen n.a.l.v. snelheidsproblemen. Vandaag max. theoretische snelheid 50Mbps, binnen een paar dagen 70 Mbps. We zullen zien. 
Review in Gentbrugge van Chrostiphe geschreven op 13 mei 2016
9
 
Gelukkig heb ik Proximus als internet provider. De bbox 3 werkt super. Wij kijken veel Netflix en dan is dit wel nodig. Zeker het volume die Proximus aanbied is super tot 2 TB!!! Vrienden van ons hebben Telenet en daar is "onbeperkt een lachertje". Ieder einde van de maand= geen Netflix meer ( we kijken in ultra HD ). In praktijk is onbeperkt bij Telenet 100gb...  
Review in Nieuwpoort van Dante geschreven op 9 mei 2016
7
 
Mensen leer aub het verschil tussen bits en bytes voor u zich uitspreekt over trage snelheden. 100mb/s word door providers weergegeven in bits dit is dus 12,5mb/s in bytes hetgeen u zal zien als u download uw snelheid in bits. wie op wifi zit en hier een review plaatst over zijn snelheid is gewoon retarted, je snelheid halveert eens je 2m van je modem af bent. houd ook rekening dat een decoder bij proximus plus minus 6mbits van je capaciteit opzuigt, zelfs als je hem afzet of van het net haalt. verder kan ik je nog melden dat de beste provider niet bestaat, alles is afhankelijk van hoever je van je de glasvezel zit. zowel bij proximus als bij telenet. (de idioten die nu denken "ik heb fiber net dus het is dicht bij" slaap verder!) er is ook een inpakt naar gelang hoeveel mensen het net gebruiken bij telenet daar heb je piek en dal snelheden bij proximus is dit niet zo. twijfel je over jouw verbinding? sluit aan op een lan kabel en een gezonde lijn heeft 50mbits/s dus 6,25mbyte/s download upload is afhankelijk van je abonnement als laatste kan ik nog enkele tips geven voor proximus klanten. zet je modem NOOIT uit. dit heeft inpakt op je snelheid zeker voor nieuwe klanten kan je van 30 naar 100+ mBITS/s gaan als je dit doet. je modem wisselt van IP adres elke 72U dit geeft op het internet een korte onderbreking. je kan dit vermijden door op een moment dat je je modem niet gebruikt hem even af en aan te zetten mits die timer start vanaf dat je hem in de stekker steekt.  
Review in Tielrode van proximus expert geschreven op 6 mei 2016
10
 
Draadloze download @ 65mbps!Benieuwd of alle negatieve personen echt een degelijke snelheidstest hebben uitgevoerd en of ze megabit niet verwarren met Megabyte =/ 
Review in Brugge van Sovo geschreven op 4 mei 2016

April 2016

4
 
Te traag vergeleken met Telenet. Prijs te hoog voor het geen je krijgt van snelheid, veel gestoef maar geen werkelijkheid. Denk over te gaan naar een ander provider. 
Review in Jemeppe-sur-Sambre van rudy geschreven op 26 april 2016
3
 
Traag internet! 
Review in Sint-Truiden van Danny geschreven op 20 april 2016
1
 
Onze adsl internetverbinding bij proximus is te verschrikkelijk voor woorden. Er werd ons 25 mb/s downstream beloofd, in de praktijk is dit slechts 3.25 mb/s! Dit heeft alles te maken met verouderde buitenbekabeling. Wij hebben proximus bijna gesmeekt om de buitenkabeling te vernieuwen, maar zij hadden geen plannen om dat te doen. U begrijpt dat het adsl netwerk dus hopeloos verouderd is. Ik raad u dan ook ten stelligste af om klant te worden/blijven van proximus. Ze zijn ook verre van vriendelijk. Nota bene: ze hadden ons zelf eens een duurder abonnement aangesmeerd, met het voorwendsel dat we dan beter snelheden gingen krijgen!  
Review in Poperinge van Buseyne geschreven op 7 april 2016
1
 
Proximus trekt op geen zak, betaal en krijg nog niet eens 1/5 van de snelheid die gegeven word, het is nu tot mijn ouders niet willen veranderen omwille van omstandig heden, als het aan mij lag had ik de hele nes opeen gegooid en verbrand en terug gebracht. Word nooit klant bij proximus als je veel mb nodig hebt want daar is dat niet het geval. 
Review in Brussel van Monk geschreven op 6 april 2016
1
 
Slecht heel traag 
Review in Oudenaarde van Slecht geschreven op 1 april 2016