Numericable

Alle Numericable reviews zijn beoordelingen van Numericable abonnees. Deze ervaringen kunnen u verder helpen!

Numericable is wellicht niet erg bekend maar we hebben op dit moment 14 reviews over Numericable mogen ontvangen. Deze ervaringen van Numericable abonnees geven u een mooi inzicht in hoe Numericable presteert, ze krijgen namelijk het gemiddelde cijfer 1.8.

Mocht u zelf Numericable abonnee zijn, laat dan ook uw review bij ADSL & Breedband achter. Zo helpen we anderen een goede keuze te maken!

Oktober 2016

1
 
Very bad. Customer service non-existant. No replies to requests, even not to a registered letter. The La Box is horribly slow and buggy. Pay-per-view is dubbed movies only. TV channels are fewer than what was advertised. This cable network used to be run by Telenet, which worked like a charm. Amazing how they could mess this up. I've given up. I'll change to another provider (i.e. DSL). By the way, this should go under the reviews for SFR, which is the new name of this company. 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van Jansa geschreven op 12 oktober 2016

September 2016

1
 
Beste Heer/Mevrouw, We zijn verplicht moeten overstappen van Telenet naar SFR in Sint-Lambrechts Woluwe (in februari 2016). Deze provider (SFR Numericable) van tv en internet is de slechtste die je kan hebben wegens volgende redenen: - kwaliteit - prijs zeer ondermaats - weinig Nederlandstalige programma's - zeer slechte customer service Een score van 1/10 is zelfs te veel! Gelukkig ben ik net verhuisd naar Zaventem en kan ik terug overstappen naar een degelijke provider! Mvg 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van Pea geschreven op 22 september 2016
1
 
Zeer onstabiele internet verbinding. Service slecht en in het Nederlands bijna onbestaande. Facturen per email onbetrouwbaar, met boete voor te laat betalen als gevolg. Spijtig genoeg hebben ze een monopolie op de kabel in BXL. 
Review in Anderlecht van Beau geschreven op 16 september 2016

Augustus 2016

2
 
De verplichte overgang van Telenet (Wolu-TV) naar Numéricable is op alle gebied ronduit op een fiasco uitgedraaid. Voor de zoveelste maal zijn verschillende tv-zenders niet beschikbaar (geen signaal). Toevallig weer de Nederlandstalige zenders zoals Vier, Vijf, BRUZZ, alle Nederlandse zenders... Anders ook vaak slecht tv-signaal (onderbrekingen, blokjes,etc). De box en de programmatuur dateert van jaren terug, weinig gebruiksvriendelijk en beperkte mogelijkheden.) De dienst cliënteel is klantonvriendelijk en zelden kan men door een Nederlandskundige verder geholpen worden. Informatie op internetsite is onvolledig, verwarrend, soms zelfs foutief. Mailings en verkoopsgesprekken in het Frans. Facturatie onduidelijk. Ik vind het bijzonder ergerlijk dat door gebrek aan mogelijke alternatieven, we worden gegijzeld door een quasi-monopoliespeler met een bijzonder lamentabele dienstverlening. Temeer daar de vorige serviceprovider (Telenet) meer dan voldoening schonk. 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van Rikkert geschreven op 11 augustus 2016

Juli 2016

1
 
Just terminated the contract and they didn't do it properly. Lately they had internet connection break for whole day. Often there is short breaks in some long downloads. But I really don't like their service. It just didn't work. But also experience with Proximus is at same level. 
Review in Watermaal-Bosvoorde van Finally over geschreven op 2 juli 2016

Maart 2016

1
 
Completely useles Numericable / SFR. Internet keeps collapsing. Re-boot modem 3-4 times per day. but costs 2 times as much as telenet. and their TV applications are a joke 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van floxer geschreven op 13 maart 2016
1
 
Digitale televisie: na jarenlange klant bij Telenet ben ik totaal verontwaardigd over "Labox". Het menu is niet intuïtief, helemaal niet gebruiksvriendelijk, vele dingen zijn niet in het Nederlands vertaald of fout vertaald, het is traag, er zijn bugs in, in de tv-gids ontbreekt veel informatie over programma's. De uren van de programma's kloppen soms niet. Kortom: je haar gaat ervan rechtop staan! Vaste telefoon en internet zijn oké, internet bij momenten wel traag. Ik heb net een speedtest gedaan en kom uit op 23 Mbps terwijl het zogezegd 100 moet zijn. Ook de communicatie verloopt niet vlot, toch niet voor de Nederlandstaligen. De algemene voorwaarden op de factuur staan vol met fouten in het Nederlands, de klantendienst contacteert me in het Frans en wanneer ik zeg dat ik Nederlandstalig ben, reageert de man verrast en gaat gewoon verder in het Frans (maar goed, ik spreek wel redelijk goed Frans, dus daar heb ik nog niet zo'n groot probleem mee). Ik begrijp ook niks van de berekening van de factuur per maand, het is super ingewikkeld. En nu verandert hun naam dan ook nog eens van Numéricable in SFR. Of dat iets zal veranderen aan de kwaliteit? Ik ben dus ook van plan om na de eerste 6 maanden over te stappen naar een andere provider en ben nu op zoek naar de welke dat zal worden :-) 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van isa geschreven op 2 maart 2016

Februari 2016

1
 
Slechte en trage provider! De eerste maand was het wachtwoord dat zij hadden ingesteld al gekraakt . Eer we dat wisten waren we al bijna 100 euro extra kwijt. Zij sturen hun facturen niet of nauwelijks op, je krijgt enkel info in het Frans. Iemand die Nederlands kan, is er niet. Ook hun website is slechts gedeeltelijk in het Nederlands. Facturen per mail ontvangen is na 3 jaar klant zijn en permanent vragen nog steeds niet gelukt waardoor je telkens 13 euro extra kunt betalen omdat je te laat betaalt (maar je ontvangt geen factuur :-/ Jammer genoeg is er in Brussel stad geen andere keuze dan Numericable. 
Review in Brussel van Gudrun geschreven op 20 februari 2016
1
 
Zeer zwakke prestaties voor een verbinding waarvoor ik 30 Mbyte/sec verwacht. 
Review in Sint-Jans-Molenbeek van Luix geschreven op 7 februari 2016

Januari 2016

1
 
We were forced to change from previous provider to numericable and it has not been pleasant so far - no information prior to the change, despite asking several times - when installation happened, they setup the modem incorrectly, their technical support refused to speak Dutch or English and we had to get our French speaking landlord to explain their error to them. - all manuals are in French and no Dutch option available - the decoder software is a mess, partly French, English, doesn't record series and crashes once a day - technical support ignore all emails They can only get better 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van Terrible service geschreven op 23 januari 2016
1
 
Zowaar een tocht naar de oertijd.. De slechtste service ooit. Laten we dan nog even zwijgen over de fameuze LaBox, de helft van de zenders heeft geen electronische gids en je kan dus zeker zorgen dat je grote harde schijf leeg blijft. Geen gids is niet weten wat het programma is en ook niet kunnen opnemen. Series kan je niet helemaal opnemen, je moet maar hopen dat ze altijd ophetzelfde uur uitzenden. Na 14 dagen verplicht overgaan hebben ze mijn vaste lijn nog niet overgezet. Hopeloos! 
Review in Sint-Lambrechts-Woluwe van Beetgenomen geschreven op 19 januari 2016
1
 
Grootste afrader ooit, jaren lang klant geweest van numericable dat voordien Coditel was voor analogische TV dan heb ik TV vlaanderen genomen. Omdat het digitale TV bij mijn schoon ouders (twee huizen verder) en bij ons de analoge TV elke 2weken voor een weekend uitviel en het voordien nog erger was bij belgacom (internet max 300 kilobits per seconde, lees een half uur een youtubefilmpje laden voor 5 minuten te kunnen kijken). Toen ik ben overgestapt naar TV vlaanderen en mijn abonnement per aangetekend schrijven heb ik nog anderhalf jaar mogen lobbiën achter mijn pro rata terugbetaling van mijn abonnement dat juist voor een jaar betaald was. Volgens hen zou ik nog een decoder voor digitale TV niet terug gestuurd hebben. Toen ik vroeg wanneer ze die gestuurd zouden hebben antwoorde ze een datum 3maand NA mijn schriftelijke opzeggen. Toen ik hen daarop wees en vroeg of ze dat konden aantonen dat ik een decoder zou hebben, "gingen ze het doorgeven" dat er een vergissing gebeurd was. (anderhalf jaar mogen wachten op geld maw!). Neem mijn raad aan als niets goed werkt, neem ALLES via sateliet (inet via twooway en TV via TV vlaanderen) aanschaf vh matteriaal is even investeren maar je kiest zelf welk materiaal en van welke qualiteit je het koopt, dus je kiest zelf welk merk met welke functies van decoder en zit dus niet met gedateerde decoders te sukkelen!  
Review in Anderlecht van Ramses geschreven op 18 januari 2016

Januari 2015

5
 
Decoder enkel in het frans beschikbaar. Website vertoont na al die jaren nog steeds plaatsen waar Google Translate-Nederlands gebruikt wordt. (geloof me, in het begin was de hele website zo vertaald). Telefonische helpdesk valt heel goed mee, ook nederlandstalige support. Snelheid is het beste, vergelijkbaar met Telenet. Ga best niet naar 1 van hun boetieken of voorzie minstens 1 uur tijd want er zijn niet zoveel mensen als er bureautjes zijn om je te helpen. In het begin was de service een ramp maar was de prijs laag. Nu is de service nog altijd niet zo goed (alhoewel de decoder verbeterd is) en de prijs is dezelfde als Belgacom ADSL. Over de decoder: functionaliteit is ongeveer hetzelfde als de decoders van Telenet/Belgacom van 4-5 jaar geleden. D.w.z. geen intuïtieve gebruikersinterface, geen mogelijkheid tot programmeren op afstand. Er is ook geen tablet applicatie om vanop afstand te kijken. Voor elke bijkomende tv heb je een bijkomende decoder nodig (kabel is afgeschaft). Volgens de medewerker was elke extra decoder betalend, volgens de ombudsman die mijn geschil behandeld heeft was dat plots niet meer nodig :-) Gezien de hoge prijs (70€ per maand voor onbeperkt internet, digitale tv met decoder en onbeperkt bellen) ben ik nu overgeschakeld naar Scarlet. Eens zien wat dat zal geven... 
Review in Haren van anometric geschreven op 22 januari 2015

Februari 2011

7
 
Als telecom operator zijn ze slech te bereiken bij Numericable, gelukkig werkt het bijna altijd hier in Sint-Joost-ten-Node. 
Review in Sint-Joost-ten-Node van Baptiste geschreven op 25 februari 2011